18 Nisan 2014 Cuma

MANASTIRIN "BAHE"SİYLE BİR ANIM.

Mardin’e gittiğimde, Süryani Deyrul Zafaran Manastırına annesinin bıraktığı Bahe lakaplı Cercis Kaptan’ın  resmini hatıra olsun diye çekmiştim.  
Arkasındaki ağaçtaki kuş kafesi ve hastalığının adının kuş hastalığı olması manidardı.
 01/Nisan/2014 tarihli Hürriyet gazetesinde öldüğüyle ilgili haberini görünce arşivimi karıştırdım.

O tarihlerde kendisini tanıdığımda  Hallerman-Streiff sendromu teşhisi koymuştum. 

Kuşa benzer yüz görünümü olan bir hastalık Hallerman-Streiff.

Rastgele de resmini çektiğim yerin arkasındaki ağaçtaki kuş kafesi de bu teşhisle birlikte, kişinin hastalığıyla aynı şekliyle uyuşması pek bir manidar geldi.

Bu resimdeki anı ile birlikte size Hallerman-Streiff sendromunu kısaca açıklayayım. (HSS) ilk kez 1948 yılında Hallerman ve 1950 yılında Streiff tarafından tanımlanmış  mandibulo-fasiyal anomalileri içeren bir sendromdur.  Ailesel olgularla  ortaya çıkmaktadır. Sendromun karakteristik klinik özellikleri; kuşa benzer yüz görünümü, mandibula ve maksilla hipoplazisi, büyüme ve gelişme geriliği, bilateral mikroftalmi, konjenital katarakt, diş anomalileri, deri atrofisi ve hipotrikozisdir ,Olgular, genellikle tekrarlayan solunum yolları enfeksiyonu, uyku  apne sendromu ve solunum arresti nedeni ile eksitus olmaktadırlar.

Kendisini tanıdığımda Yıl 1998 yılıydı. Mardin Kilisesinde bir hatıra olarak resmini almıştım. Tanıyı da koymuştum.

Yıllar sonra resmini gazetede görünce, 76 yaşında kalp yetmezliğinden vefat eden bu kişiyi anılarımla rahmetle andım. Süryaniler başta olmak üzere Mardin'de büyük üzüntü yaratmış Bahe'nin ölümü. Mardinli yönetmen Haydar Demirbaş'ta bahçıvanlık yapan Bahe'nin yaşamını anlatan "Misafir" adlı belgeselle anlatmış. 

Güzel bir anı, değişik bir hastalık tanısı.. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder