4 Nisan 2014 Cuma

NEDENİNİ BİR BİLEBİLSEM!

Yıldız Tümerdem
NEDENİNİ BİR BİLEBİLSEM!

Evreni aydınlatan ışığı severim ben
Oysa korkarsın ışıktan
Karanlığın içindeki
Karanlığa sevdalanmışsın sen

Nedenini bir bilebilsem!    

Sessizliğin içindeki
Dingin sesi severim ben
Oysa sesin içindeki
O anlamsız sessizliği seversin sen

Nedenini bir bilebilsem!


Okumayı severim ben
Bilgi dağarcığımı doldururum
Her gün yenicesine yeniden
Sevdalanmışım kitaplara
Çocuk olduğum günlerimden














Oysa sokak lambalarının
Loş ışığının peşine düşersin
Umarsız, duyarsız bakışınla
Seyreylersin çevrendekileri sen

Nedenini bir bilebilsem!

Gerçekleri düşlerle birlikte
Yazmayı severim ben
Oysa kalemsiz kâğıtsız yaşamı
Seçmişsin sen
Elinde boş bir teneke
Mutlu olursun o sesten

 Nedenini bir bilebilsem!
















Paylaşmayı severim ben
Oysa “nalıncı keseri” gibi
Her şeyi kendine yontmayı seversin
Elinde bir keser sapı kalır
Bakakalırsın, bakakalırsın sen

Nedenini bir bilebilsem!

El değmemiş doğayı severim ben
Büyüleyici doğallığa sevdalıyım ben
Oysa saltanat kayığında kasılıp
Sanal evrende mutsuz
Dolaşmayı seversin sen

Nedenini bir bilebilsen!

Soralım bakalım birbirimize
Hangimiz bulmuşuz
Dopdolu, mutlu yaşamayı
Hangimiz seçmişiz
Yaşamdaki doğruları?

Hadi yanıt verelim sorulara dürüstçe 
Verebilirsen sen ver benden önce

Veremesen çal kapımı… Çal kapımı




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder